laco

Pokuta za freeride

Posted by: laco in Blog

http://www.topky.sk/cl/1000078/1297823/Za-freeride-v-Tatrach-hrozi-pokuta-az-do-66-eur-

neviete, lesná stráž má skútre? alebo bude tiež na lyžiach? či bude dolu čakať s ďalekohľadom v ruke? ak máte skúsenosti, podeľte sa o ne!

Komentáre (11)Add Comment
cikes
napísal cikes, February 08, 2012
Tri dni ma nahanali,
aj tak ma nedostali...

Nech ma skusia chytit zmrdi...

:)
michal
napísal michal, February 02, 2012
Laco, je jedno ako daleko - ci par metrov od zjazdovky alebo dalej... Mam strach z toho, ze masa ludi, ktori si do strediska pridu zalyzovat ma sklon k experimentom skusat freeride aj na inych miestach aj za nevhodnych podmienok (malo snehu alebo rozjazdeny teren)... Takto sa mi to nepaci, tak to citim. Aj ked nahanat ich po lese a rozdavat pokuty je prehnane, aj z dovodu ktory pise gimbo - pre uradnika je tazke rozlisit kto ano a kto nie.
gimbo
napísal gimbo, February 02, 2012
to michal: chcel by som vediet ako budu rozlisovat tych co ako hovoris to videli v telke a ostatnych...a ako budu posudzovat jeho lajnu a do akej miery poskodila ci neposkodila prirodu...myslim si ze pokial je zaklad a vedome nebrzdis na malych stromcekoch tak ci tam mas first lajnu alebo ides po par stopach az tak sa toho moc nezmeni.. nechcem tu diskutovat co freeride je a co nie a neviem ani kade a co ty konkretne jazdis ale s takymto pristupom sa necuduj, ked dostanes pokutu(ak jazdis v parku tak sa vopred ospravedlnujem)
laco
napísal laco, February 02, 2012
laco
napísal laco, February 02, 2012
s tým lykožrútom to je fakt:
http://www.topky.sk/cl/1000078...starocia-

ale bavme skôr o tom, že keď dám backcountry a je jedno či vyšľapem, alebo idem sedačkou, tak podľa Michala čo najďalej od zjadovky a potom to je kóšer?
bee
napísal bee, February 01, 2012
pani s tou tazbou pozor, to co sa tazi hore v ochrannych pasmach, sa tazi preto lebo su to suchare a je to napadnute vsetko a tazi sa to koli tomu aby sa lykozruty nesirili dalej, aj ked co sa tyka tatranskej lomnice je to uz davo prehraty boj, a je prehraty vdaka ochranarom,nie tanapakom ale ochranarom ako je zdruzenie vlk, ktori tvrdohlavo stali za tym ze sa tam nesmie tazit...kto jazdi v tatranskej vie o com pisem... a ze cela dolina je uz v podstate zozrata...
Linďo
napísal Linďo, February 01, 2012
súhlasím s prengelom...to Čo sa deje s ťažbou je hnus,a to nevravím o národných parkoch a ťažbe v nich,napríklad Gader...tam ťažia ako je rok dlhý,a koho to zaujíma že je to tam ako po vojne
Prengel
napísal Prengel, February 01, 2012
Páni od lesov by sa mali radšej dôkladne a kriticky pozrieť do vlastných radov ako sa poškodzujú lesy v záujme osobného prospechu a šafári sa s majetkom, lyžiar narobí menej škody v metrovom snehu ako LKT-ečka čo ťaží polom alebo pekné drevo pre miestny urbár.
michal
napísal michal, February 01, 2012
gimbo netrafil si sa, mal som na mysli uplne nieco ine. Skusim inak... Nie kazdy vie resp. ma volu posudit a vybrat si stopu, ktorou vedome neohrozi prirodu a svoje zdravie. Ak si za nieco ludia zaplatia nemale peniaze, chcu to maximalne zuzitkovat-premenit na zazitky a je im jedno ci sa pustia do lesa v ktorom je v znacnej miere rozjazdene - nemaju tam co robit. Rec je o Svk strediskach a usekoch trati na urovni lesa a lyziaroch typu "videl som v telke, ked som uz tu, za kazdu cenu musim skusit aj ja" - myslim, ze toto freeride nieje a som za nech ich vyhanaju s pokutami smer zjazdovka.
gimbo
napísal gimbo, February 01, 2012
hmm super nazor ale hodil by sa na urolbovanezjazdovky.sk a nie freeskier.sk ktoreho polovica tvori freeride... nazor, ktory v podstate hovori to ze sedme doma pred TV pozerajme aka je priroda krasna ale za ziadnych okolnosti si to nchodme pozriet nazivo, aby sme nahodou neulomili vetvicku... prirodu chranme ale nemajme zkostnatele nazory jak zeleni, ktory z blavy hovoria, co je pre prirodu najlepsie..
michal
napísal michal, January 31, 2012
Zjazdoviek a vlekov pribuda, tiez ludi co jazdia mimo... Les to bezpochyby devastuje. A nielen strediskach v TANAPe ale aj NAPANT a inde...

Za predpokladu, ze 20 ludi jazdi "pomimo" cely den a kazdy z nich spravi 15 jazd, tak spolu to je 300 roznych trati o sirke do 1m. Ak si kazdy vybere vzdy novu stopu, dokopy rozjazdia 300m plochy lesa. Ak je cerstvo nasnezene s spravia jednu jazdu, je vsetko OK. No prasan nieje stale a na dalsie dni sa tam nahrnie dalsich X, ktori uz skody mozu sposobit. A pribuda aj dalsie riziko vaznych zraneni. Lyzovanie v takomto terene je velmi neadresne oznacit za freeride ale hazard so zdravim a umyselne poskodzovanie prirody. Ale zrejme tak uz je v spolocnosti tento pojem vnimany a zdeformovany.

Preto suhlasim, nech to strazia a vyberaju mastne pokuty, myslim, ze argument v poslednom odstavci toho clanku ma velku vahu:

"Stromčeky, najmä ich vrcholce, poškodené lyžiarmi a snoubordistami v lete ľahšie napádajú škodcovia a hubové ochorenia. Stratou jednoročného prírastku sa odďaľuje ich úspešné odrastanie z dosahu buriny či zveri, a tým sa odďaľuje aj ich schopnosť plnohodnotne plniť všetky požadované funkcie."

Riesenim by mohlo byt vybudovanie 3 metrovych mantinelov okolo zjazdoviek a kto chce jazdit mimo musi si tovyslapat sam. Kazdy by si rozmyslel co si ku prirode moze dovolit, aky teren si vybere a kolko jazd za den spravi.

Napísat komentár
Ak chceš pridať komentár, musíš sa prihlásiť alebo registrovať.

busy